Table of contents
Share Post

Iedereen zegt het zo makkelijk:
“Wees gewoon jezelf.”

Maar wat betekent dat eigenlijk als je 14 bent?
Als je continu gespiegeld wordt door socials.
Als je voelt dat je erbij moet horen.
Als je ouders, vrienden, school en de wereld allemaal iets van je willen.

Jezelf zijn is geen vanzelfsprekendheid.
Het is een vaardigheid.
Iets wat je kunt oefenen, samen ontdekken en leren.

Daarom heb ik de lessen “Jezelf zijn” ontwikkeld.
Geen theoretische stof, maar gesprekken, ervaringen en opdrachten die jongeren helpen bewust te worden:
• van waar ze vandaan komen
• van wat ze voelen en denken
• en van wat ze zelf belangrijk vinden

Deze lessen zijn flexibel inzetbaar, zowel in het basisonderwijs als in het voortgezet onderwijs. Ik geef ze als invaldocent of gastleerkracht voor één dag, een projectweek of een langere periode. Altijd afgestemd op de leerlingen en op de bestaande lesstof.

Wil jij dat jouw leerlingen de kans krijgen om écht zichzelf te leren zijn?
Neem dan gerust contact met me op, ik denk graag mee.

Related Articles